Upis novih gazdinstava ili obnova registracije veÄ postojeÄih gazdinstava vrši se od 1. februara do 31. marta, a sam proces registracije i obnove registracije gazdinstava je pojednostavljen izjavio je Saša JovanoviÄ iz Centra za razvoj sokobanjskih sela.
ponedeljak, 8. februar 2010.

Prikupljanje sena u VrbovaÄkom ataru
Registrovana poljoprivredna gazdinstva Äe od 2010. godine prijavljivati samo grupe poljoprivrednih kultura koje sade/seju i od 2011. godine poljoprivrednici Äe vršiti obnovu registracije svog gazdinstva samo ako imaju neke promene. Ukoliko gazdinstva nemaju nikakvu promenu u toku prethodne godine, od 2011. godine neÄe više morati da dolaze u Upravu za Trezor kao što je to bio sluÄaj prethodnih godina.
Registrovana poljoprivredna gazdinstva mogu da budu fiziÄka lica, preduzetnici i pravna lica. Sama ragistracija obavlja se veoma brzo, a gazdinstva ne plaÄaju nikakvu naknadu za upis novog gazdinstva, odnosno obnovu registracije postojeÄeg gazdinstva. Da bi se registrovalo poljoprivredno gazdinstvo, neophodno je da u gazdinstvu postoji najmanje 0,5 hektara obradive zemlje.
Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede je po prvi put uspostavilo Registar poljoprivrednih gazdinstava 2005. godine kako bi se prikupili svi relevantni podaci o poljoprivrednim gazdinstvima koji se koriste za planiranje mera u oblasti poljoprivrede, lakšu komunikaciju sa poljoprivrednicima i podaci na osnovu kojih poljoprivrednik ostvaruje pravo na subvencije. Upravo iz navedenih razloga, od kljuÄne važnosti za poljoprivredna gazdinstva je da prijave taÄne podatke u Registar poljoprivrednih gazdinstava, jer u suprotnom mogu izgubiti pravo na pojedine subvencije.
Ukoliko poljoprivrednici ili pravna lica žele da se upišu u registar poljoprivrednih gazdinstava, neophodno je da se obrate lokalnoj filijali Uprave za Trezor Ministarstva finansija gde Äe dobiti sve neophodne podatke i formulare koje je neophodno ispuniti Äime se stvaraju uslovi za registraciju novog poljoprivrednog gazdinstva.

Seosko domaÄinstvo u Vrbovcu
