Prezentacija projekata u Sokobanji

Prezentacija projekata u Sokobanji

prezentacijaU Sokobanji je održana prezentacija investicionih mogućnosti u
banjskom, seoskom i turizmu uopšte, a organizovana je u sklopu projekta
''Srpsko-bosanska banjska avantura'' u okviru ''Euročembers 2''
programa. Ovom skupu prisustvovali su predstavnici italijanske agencije ''Promofirenze'', Bujanovačke Banje, opštine Surdulica, regionalnih privrednih komora
Leskovac i Zaječar i direktori turističkih organizacija Zaječara,
Boljevca, Knjaževca i Bora.

U Sokobanji je održana prezentacija investicionih mogućnosti u banjskom, seoskom i turizmu uopšte, a organizovana je u sklopu projekta ''Srpsko-bosanska banjska avantura'' u okviru ''Euročembers 2'' programa. Ovom značajnom skupu prisustvovali su predstavnici evropskog partnera iz italijanske specijalizovane Agencije ''Promofirenze'', koja radi pri Privrednoj komori Firence i bavi se marketinškim investicijama – Sabrina Montaguti (šef Odseka za razvoj poslovanja) i Karlota Viviani (iz Odseka za marketing), a zatim i predstavnici Sokobanje i Bujanovačke Banje, opštine Surdulica, regionalnih privrednih komora Leskovac i Zaječar i direktori turističkih organizacija Zaječara, Boljevca, Knjaževca i Bora.

– Nosilac ovog projekta u Srbiji je Regionalna privredna komora Kikinde, vodeći partneri su Privredna komora Unsko-sanskog kantona Bihać u Bosni i Hercegovini i ''Promofirenze'', dok su značajni poslovni partneri komore iz Zaječara, Leskovca, Pančeva, Zrenjanina i Trenčina u Slovačkoj – kaže Tatjana Račić, sekretar Udruženja za turizam zaječarske Komore. – Cilj projekta je uspostavljanje saradnje izmeưu pomenutih regiona, koji imaju snažan turistički potencijal, i evropskih partnera, kako bi se koristilo njihovo iskustvo, veze i pristup evropskim investitorima, a na viši nivo se podigla postojeća turistička ponuda i stvorili uslovi za finansiranje.

Cilj projekta ''Srpsko-bosanska banjska avantura'' je uspostavljanje saradnje, podizanje na viši nivo postojeće turističke ponude i stvaranje uslova za investicije u oblasti turizma pet regionalnih privrednih komora iz Srbije i jedne iz Bosne i Hercegovine, uz pomoć i prenošenje iskustava iz ''Promofirenze'' (iz Italije) i SOPK Trenčin (iz Slovačke). Poseban značaj je što se kroz ''Euročembers 2'' program ušlo u asocijaciju evropskih komora, čime je umnogome olakšan pristup evropskim asocijacijama privrednika, a, preko njih, i pojedinim firmama-članicama, kao mogućim poslovnim partnerima i investitorima.

Sokobanjsku prezentaciju su otvorili domaćini, koji su predstavili svoje potencijale, pre svega obližnje Jošaničke Banje. Predstavnici Surdulice su govorili o master planu Vlasinskog jezera, a iz Bujanovačke Banje su predstavili potencijale ovog klimatsko-turističkog mesta, naročito u oblasti flaširanja vode, jer u Italiji postoje zainteresovani investitori za mineralnu vodu. Iz Turističke organizacije Bora su ukazali na neslućene turističke kapacitete Brestovačke Banje, Crnog vrha, Savače, Borskog jezera i Zlotske pećine, iz Turističke organizacije Boljevca su prezentovali potencijale Rtnja i etno turizma (selo Ilino, motel ''Balašević''…), a iz Turističke organizacije Zaječara su prikazali, pre svega, velike mogućnosti nadaleko čuvene kasnoantičke palate ''Feliks Romulijana'' i Gamzigradske Banje. Iz Turističke organizacije Knjaževca su predstavili potencijale Rgoške Banje, Stare planine (Skijaško-rekreacioni centar ''Babin zub'') i seoskog turizma, a ukratko su prezentovane i turističke mogućnosti opština Negotin, Kladovo i Majdanpek, čiji predstavnici nisu bili u mogućnosti da prisustvuju prezentaciji. Jednom rečju, svako od predstavnika je dao opštu sliku svog regiona, a potom su podrobno obrazloženi turistički potencijali, za koje su, istaknuto je, pre svega neophodne značajne investicije.
       
U sklopu prezentacije, prisutnima se predstavila italijanska specijalizovana Agencija ''Promofirenze''. U opštem delu je bilo reči o samoj Agenciji i uslugama koje ona pruža u oblasti internacionalizacije, finansiranja, e-komunikacije i informacija, a u drugom delu su prezentovani potencijali banjskog turizma u regionu Toskane, gde su, nažalost, kroz ubrzanu izgradnju, došli u situaciju da imaju veću ponudu od tražnje. Prisutnima je upućen poziv da učestvuju na treningu koji će biti održan u Firenci 27. i 28. aprila ove godine, a glavne teme seminara biće primeri iz najbolje prakse, marketing strategija u turizmu i strategije umrežavanja.

 

Na kraju prezentacije konstatovano je da su problemi u turizmu u svim opštinama slični, odnosno da je postojeća infrastruktura u dosta lošem stanju, proces privatizacije se odvija sporo, nerešena su brojna imovinsko-pravna pitanja, a oseća se i nedostatak smeštajnih kapaciteta u vodećim turističkim centrima.

– Zaključeno je da su neophodne investicije, da bi se na tržište izašlo sa kvalitetnijom ponudom, a očekivanja su da će se, nakon ovog skupa, uz značajnu pomoć ''Promofirenze'', uspostaviti direktan kontakt sa zainteresovanim investitorima iz Italije i da će naši turistički potencijali i ponuda biti promovisani, osim u ovoj prijateljskoj zemlji, i u Bosni i Hercegovini, a poto  i u Slovačkoj i drugim zemljama Evropske Unije – istakla je na kraju Tatjana Račić.