U Sokobanji je održana prezentacija investicionih moguÄnosti u
banjskom, seoskom i turizmu uopšte, a organizovana je u sklopu projekta
''Srpsko-bosanska banjska avantura'' u okviru ''EuroÄembers 2''
programa. Ovom skupu prisustvovali su predstavnici italijanske agencije ''Promofirenze'', BujanovaÄke Banje, opštine Surdulica, regionalnih privrednih komora
Leskovac i ZajeÄar i direktori turistiÄkih organizacija ZajeÄara,
Boljevca, Knjaževca i Bora.
U Sokobanji je održana prezentacija investicionih moguÄnosti u banjskom, seoskom i turizmu uopšte, a organizovana je u sklopu projekta ''Srpsko-bosanska banjska avantura'' u okviru ''EuroÄembers 2'' programa. Ovom znaÄajnom skupu prisustvovali su predstavnici evropskog partnera iz italijanske specijalizovane Agencije ''Promofirenze'', koja radi pri Privrednoj komori Firence i bavi se marketinškim investicijama – Sabrina Montaguti (šef Odseka za razvoj poslovanja) i Karlota Viviani (iz Odseka za marketing), a zatim i predstavnici Sokobanje i BujanovaÄke Banje, opštine Surdulica, regionalnih privrednih komora Leskovac i ZajeÄar i direktori turistiÄkih organizacija ZajeÄara, Boljevca, Knjaževca i Bora.
– Nosilac ovog projekta u Srbiji je Regionalna privredna komora Kikinde, vodeÄi partneri su Privredna komora Unsko-sanskog kantona BihaÄ u Bosni i Hercegovini i ''Promofirenze'', dok su znaÄajni poslovni partneri komore iz ZajeÄara, Leskovca, PanÄeva, Zrenjanina i TrenÄina u SlovaÄkoj – kaže Tatjana RaÄiÄ, sekretar Udruženja za turizam zajeÄarske Komore. – Cilj projekta je uspostavljanje saradnje izmeưu pomenutih regiona, koji imaju snažan turistiÄki potencijal, i evropskih partnera, kako bi se koristilo njihovo iskustvo, veze i pristup evropskim investitorima, a na viši nivo se podigla postojeÄa turistiÄka ponuda i stvorili uslovi za finansiranje.
Cilj projekta ''Srpsko-bosanska banjska avantura'' je uspostavljanje saradnje, podizanje na viši nivo postojeÄe turistiÄke ponude i stvaranje uslova za investicije u oblasti turizma pet regionalnih privrednih komora iz Srbije i jedne iz Bosne i Hercegovine, uz pomoÄ i prenošenje iskustava iz ''Promofirenze'' (iz Italije) i SOPK TrenÄin (iz SlovaÄke). Poseban znaÄaj je što se kroz ''EuroÄembers 2'' program ušlo u asocijaciju evropskih komora, Äime je umnogome olakšan pristup evropskim asocijacijama privrednika, a, preko njih, i pojedinim firmama-Älanicama, kao moguÄim poslovnim partnerima i investitorima.
Sokobanjsku prezentaciju su otvorili domaÄini, koji su predstavili svoje potencijale, pre svega obližnje JošaniÄke Banje. Predstavnici Surdulice su govorili o master planu Vlasinskog jezera, a iz BujanovaÄke Banje su predstavili potencijale ovog klimatsko-turistiÄkog mesta, naroÄito u oblasti flaširanja vode, jer u Italiji postoje zainteresovani investitori za mineralnu vodu. Iz TuristiÄke organizacije Bora su ukazali na nesluÄene turistiÄke kapacitete BrestovaÄke Banje, Crnog vrha, SavaÄe, Borskog jezera i Zlotske peÄine, iz TuristiÄke organizacije Boljevca su prezentovali potencijale Rtnja i etno turizma (selo Ilino, motel ''BalaševiÄ''…), a iz TuristiÄke organizacije ZajeÄara su prikazali, pre svega, velike moguÄnosti nadaleko Äuvene kasnoantiÄke palate ''Feliks Romulijana'' i Gamzigradske Banje. Iz TuristiÄke organizacije Knjaževca su predstavili potencijale Rgoške Banje, Stare planine (Skijaško-rekreacioni centar ''Babin zub'') i seoskog turizma, a ukratko su prezentovane i turistiÄke moguÄnosti opština Negotin, Kladovo i Majdanpek, Äiji predstavnici nisu bili u moguÄnosti da prisustvuju prezentaciji. Jednom reÄju, svako od predstavnika je dao opštu sliku svog regiona, a potom su podrobno obrazloženi turistiÄki potencijali, za koje su, istaknuto je, pre svega neophodne znaÄajne investicije.
U sklopu prezentacije, prisutnima se predstavila italijanska specijalizovana Agencija ''Promofirenze''. U opštem delu je bilo reÄi o samoj Agenciji i uslugama koje ona pruža u oblasti internacionalizacije, finansiranja, e-komunikacije i informacija, a u drugom delu su prezentovani potencijali banjskog turizma u regionu Toskane, gde su, nažalost, kroz ubrzanu izgradnju, došli u situaciju da imaju veÄu ponudu od tražnje. Prisutnima je upuÄen poziv da uÄestvuju na treningu koji Äe biti održan u Firenci 27. i 28. aprila ove godine, a glavne teme seminara biÄe primeri iz najbolje prakse, marketing strategija u turizmu i strategije umrežavanja.
Na kraju prezentacije konstatovano je da su problemi u turizmu u svim opštinama sliÄni, odnosno da je postojeÄa infrastruktura u dosta lošem stanju, proces privatizacije se odvija sporo, nerešena su brojna imovinsko-pravna pitanja, a oseÄa se i nedostatak smeštajnih kapaciteta u vodeÄim turistiÄkim centrima.
– ZakljuÄeno je da su neophodne investicije, da bi se na tržište izašlo sa kvalitetnijom ponudom, a oÄekivanja su da Äe se, nakon ovog skupa, uz znaÄajnu pomoÄ ''Promofirenze'', uspostaviti direktan kontakt sa zainteresovanim investitorima iz Italije i da Äe naši turistiÄki potencijali i ponuda biti promovisani, osim u ovoj prijateljskoj zemlji, i u Bosni i Hercegovini, a poto i u SlovaÄkoj i drugim zemljama Evropske Unije – istakla je na kraju Tatjana RaÄiÄ.
