Popularna letovanja u Srbiji

Popularna letovanja u Srbiji

Zlatibor najtraženiji, dobra poseta Vrnjačkoj i Sokobanji, manje turista samo na Kopaoniku
Ove godine popularna letovanja u Srbiji

Odmor na obali zlatiborskog jezera (Foto A. Pavlović)

najpopularnije
i najposećenije domaće turističko odredište ovoga leta je Zlatibor na
kome je u poslednja tri meseca svaki dan boravilo izmeưu 15.000 i
20.000 gostiju. Veliku popularnost ove planinske lepotice Milan
Bučevac, stručni saradnik Turističke organizacije Zlatibora, tumači
činjenicom da su cene veoma konkurentne morskim odredištima.

„Prosečna cena polupansiona na Zlatiboru je izmeưu 1.500 i 2.000
dinara, kafedžije i ugostitelji Zlatibora imaju veći promet nego prošle
godine, a lokalne turističke agencije veoma su zadovoljne brojem
prodatih izleta. Naročito su popularni izleti za Sirogojno i Stopića
pećinu, za Zlatarska jezera i za Mokru Goru, a zbog pristupačnih cena
ovih aranžmana, koji u proseku staju oko 700 dinara, veliki broj naših
gostiju istražuje prirodni komšiluk Zlatibora”, kaže Milan Bučevac.

Nada Matanović, šef poslovnice „Džoli travela”, potvrưuje da je ova
planina najpopularnije domaće odredište. Slično iskustvo imaju i
predstavnici „Uni tursa” koji svedoče da je Zlatibor jedan od
najprodavanijih aranžmana ovog leta.

Domaći hotelijeri zadovoljno trljaju ruke, jer je poseta premašila
njihova očekivanja. Zamenik direktora Turističke organizacije Vrnjačka
Banja Goran Karavesović kaže da je najpopularniju srpsku banju od
početka godine posetilo više od 90.000 turista, a tokom poslednja tri
letnja meseca u njoj je boravilo više od 40.000 osoba. „Vrnjačka Banja
nije samo lečilište, već i turistički centar koji pruža veliki izbor
kulturnih sadržaja, a u blizini Vrnjačke Banje nalaze se manastiri.
Gostima željnim uzbuðenja mi nudimo i rafting Ibrom, panoramsko
razgledanje banje iz aviona i paraglajding”, kaže Goran Karavesović.

Direktor Organizacije za turizam, kulturu i sport Sokobanje Ljubinko
Milenković takoưe ne skriva zadovoljstvo kada svodi bilans letnje
sezone i ističe da je u junu i julu oko 40.000 gostiju boravilo u ovoj
banji i da to predstavlja porast od tri odsto u odnosu na 2008. godinu.

„U Sokobanju se dolazi ne samo zbog prirodnih lepota i dobrog
vazduha, već i zbog bogate kulturne ponude koju svake godine
’serviramo’ gostima. Banjsko kulturno leto traje sto dana i svako veče
na programu je druga manifestacija”, ističe Ljubinko Milenković.

Potvrdu tvrdnje da lepo Palićko jezero i draž Subotice privlači sve
veći broj gostiju pronalazimo i u grafikonima Zavoda za statistiku
Subotice koji jasno svedoče da je u odnosu na prethodnu godinu broj
turista u Subotici i na Paliću porastao za oko deset odsto.

Iskustvo domaćih turističkih agencija govori da je interesovanje za
letovanje na Kopaoniku opalo, s obzirom na to da je ovaj popularni ski
centar ovog leta posetilo 30 odsto manje naših turista nego ranijih
godina. Razlog tome je, kako objašnjava Andrija Jeremijević, direktor
hotela „Putnik” na Kopaoniku, ekonomska kriza i kišno leto.

„Veliki uticaj na ’oseku’ gostiju imala je privatizacija hotela, jer
novi vlasnici nisu uspeli da završe renoviranje objekata”, kaže Andrija
Jeremijević, koji dodaje da dnevna cena polupansiona u hotelu „Putnik”
iznosi 2.800 dinara.

Helena Pavlović, menadžer za marketing i prodaju „MK Mauntajn
risort”, kaže da je u protekla tri meseca u hotelu „Grand” bilo blizu
9.000 noćenja, dok je u „Konacima” taj broj nešto niži i iznosi oko
7.000 noćenja.

„Ipak, mi smo i ovim učinkom zadovoljni, jer zbog ozbiljnih
rekonstruktivnih radova u ovom trenutku raspolažemo samo sa polovinom
ukupnih smeštajnih kapaciteta. Primećujemo i promenu u strukturi
gostiju – smanjen je broj porodičnih poseta, a povećan broj poslovnih
turista koji dolaze na Kopaonik zbog kongresa”, kaže naša sagovornica.