najpopularnije
i najposeÄenije domaÄe turistiÄko odredište ovoga leta je Zlatibor na
kome je u poslednja tri meseca svaki dan boravilo izmeưu 15.000 i
20.000 gostiju. Veliku popularnost ove planinske lepotice Milan
BuÄevac, struÄni saradnik TuristiÄke organizacije Zlatibora, tumaÄi
Äinjenicom da su cene veoma konkurentne morskim odredištima.
„ProseÄna cena polupansiona na Zlatiboru je izmeưu 1.500 i 2.000
dinara, kafedžije i ugostitelji Zlatibora imaju veÄi promet nego prošle
godine, a lokalne turistiÄke agencije veoma su zadovoljne brojem
prodatih izleta. NaroÄito su popularni izleti za Sirogojno i StopiÄa
peÄinu, za Zlatarska jezera i za Mokru Goru, a zbog pristupaÄnih cena
ovih aranžmana, koji u proseku staju oko 700 dinara, veliki broj naših
gostiju istražuje prirodni komšiluk Zlatibora”, kaže Milan BuÄevac.
Nada MatanoviÄ, šef poslovnice „Džoli travela”, potvrưuje da je ova
planina najpopularnije domaÄe odredište. SliÄno iskustvo imaju i
predstavnici „Uni tursa” koji svedoÄe da je Zlatibor jedan od
najprodavanijih aranžmana ovog leta.
DomaÄi hotelijeri zadovoljno trljaju ruke, jer je poseta premašila
njihova oÄekivanja. Zamenik direktora TuristiÄke organizacije VrnjaÄka
Banja Goran KaravesoviÄ kaže da je najpopularniju srpsku banju od
poÄetka godine posetilo više od 90.000 turista, a tokom poslednja tri
letnja meseca u njoj je boravilo više od 40.000 osoba. „VrnjaÄka Banja
nije samo leÄilište, veÄ i turistiÄki centar koji pruža veliki izbor
kulturnih sadržaja, a u blizini VrnjaÄke Banje nalaze se manastiri.
Gostima željnim uzbuðenja mi nudimo i rafting Ibrom, panoramsko
razgledanje banje iz aviona i paraglajding”, kaže Goran KaravesoviÄ.
Direktor Organizacije za turizam, kulturu i sport Sokobanje Ljubinko
MilenkoviÄ takoưe ne skriva zadovoljstvo kada svodi bilans letnje
sezone i istiÄe da je u junu i julu oko 40.000 gostiju boravilo u ovoj
banji i da to predstavlja porast od tri odsto u odnosu na 2008. godinu.
„U Sokobanju se dolazi ne samo zbog prirodnih lepota i dobrog
vazduha, veÄ i zbog bogate kulturne ponude koju svake godine
’serviramo’ gostima. Banjsko kulturno leto traje sto dana i svako veÄe
na programu je druga manifestacija”, istiÄe Ljubinko MilenkoviÄ.
Potvrdu tvrdnje da lepo PaliÄko jezero i draž Subotice privlaÄi sve
veÄi broj gostiju pronalazimo i u grafikonima Zavoda za statistiku
Subotice koji jasno svedoÄe da je u odnosu na prethodnu godinu broj
turista u Subotici i na PaliÄu porastao za oko deset odsto.
Iskustvo domaÄih turistiÄkih agencija govori da je interesovanje za
letovanje na Kopaoniku opalo, s obzirom na to da je ovaj popularni ski
centar ovog leta posetilo 30 odsto manje naših turista nego ranijih
godina. Razlog tome je, kako objašnjava Andrija JeremijeviÄ, direktor
hotela „Putnik” na Kopaoniku, ekonomska kriza i kišno leto.
„Veliki uticaj na ’oseku’ gostiju imala je privatizacija hotela, jer
novi vlasnici nisu uspeli da završe renoviranje objekata”, kaže Andrija
JeremijeviÄ, koji dodaje da dnevna cena polupansiona u hotelu „Putnik”
iznosi 2.800 dinara.
Helena PavloviÄ, menadžer za marketing i prodaju „MK Mauntajn
risort”, kaže da je u protekla tri meseca u hotelu „Grand” bilo blizu
9.000 noÄenja, dok je u „Konacima” taj broj nešto niži i iznosi oko
7.000 noÄenja.
„Ipak, mi smo i ovim uÄinkom zadovoljni, jer zbog ozbiljnih
rekonstruktivnih radova u ovom trenutku raspolažemo samo sa polovinom
ukupnih smeštajnih kapaciteta. PrimeÄujemo i promenu u strukturi
gostiju – smanjen je broj porodiÄnih poseta, a poveÄan broj poslovnih
turista koji dolaze na Kopaonik zbog kongresa”, kaže naša sagovornica.
