Kampanja „Um na drum“ prvi put na mestima konzumiranja alkohola

Kampanja „Um na drum“ prvi put na mestima konzumiranja alkohola

You are currently viewing Kampanja „Um na drum“ prvi put na mestima konzumiranja alkohola

Nov sistem mera pod nazivom „Kaznene karte“ Agencije za bezbednost saobraćaja, sproveden je u cilju smanjenja broja vozača pod uticajem alkohola, u pet lokalnih samouprava,i to u: Sokobanji, Kikindi, Nišu, Bečeju i Vrbasu. U Sokobanji je u subotu 25.08.2018. godine započeto sa ovim pilot projektom kako bi što veći deo javnosti bio upoznat sa rizicima i kaznama na vrlo transparentan način.

um na drum

Akcija je sprovedena u okviru kampanje „Um na drum“ kako bi se smanjio broj stradalih osoba u saobraćajnim nezgodama povezanim sa konzumiranjem alkohola od strane učesnika u saobraćaju. Ono što predstavlja novinu je otklanjanje psihološke barijere izmedju mesta na kojima se konzumira alkohol i direktnih posledica vožnje pod uticajem istog. Na mestima poput kafana, kafića i drugih ugostiteljskih objekata gostima su uz meni i cenovnik pića dostavljane i „kaznene karte“ u kojima su iznesene sve informacije o predviđenim kaznenim merama. Gosti su bili u mogućnosti i da na licu mesta izmere količinu alkohola u organizmu. Saglasno sa sloganom ove kampanje koji glasi „U kola bez alkohola“, svakom pojedincu se ostavlja sloboda izbora da se, nakon što je upoznat sa bezbedonosnim i rizikom od kazni, odluči da li će sesti za volan u alkoholisanom stanju.

um na drum

Ideja vodilja ovog projekta je da svako bude informisan o tome koje su sankcije povezane sa određenim količinama alkohola u organizmu, o kaznama u vidu novčanih kazni i negativnih bodova, sa zaštitnim merama i zabranama upravljanja vozilom na određeno vreme, kao i sa rizicima po svoj i tuđe živote – te da nakon svega savesno donesu odluku o tome da li je isplativo i savesno sesti za volan pod uticajem alkohola.

um na drum