Na poslednjoj sednici Skupštine opštine Aleksinac govorilo se i o pokretanju radova na izgradnji regulacionog plana obilaznice što bi u praksi predstavljalo izgradnju magistalnog puta od Rutevca do Bovna.
VeÄ decenijama unazad postoji težnja ka izmeštanju tranzitnog saobraÄaja iz Aleksinca i izrada petlje koja bi omoguÄila iskljuÄivanje sa auto-puta kod Rutevca i kasnije prikljuÄivanje magistralnom putu kod Bovna. Kao alternativno rešenje pominjan je i pravac od petlje kod AleksinaÄkog Rudnika koji bi vodio pored sela Kraljeva ali je poslednjih godina aktuelnija ideja o izgradnji magistralnog puta koji bi vodio od Rutevca do Bovna.
Putevi koji vode kroz Aleksinac su lošeg kvaliteta i odražavaju se loše na razvoj banjskog turizma. Izgradnjom ove trase taj bi problem bio rešen jer bi turistima i Sokobanja i Stara planina bile pristupaÄnije.
Isidor KrstiÄ, predsednik opštine Sokobanja, istakao je da je ulaganje u saobraÄajnu infrastrukturu na prvom mestu jer opštine Sokobanja, Aleksinac, Knjaževac i Boljevac promovišu ideju da se uradi petlja koja bi im omoguÄila direktan izlazak na Koridor 10. TakoÄe, imajuÄi u vidu da su prioriteti jasni, ne sme se dozvoliti da neÄiji liÄni interesi prevladaju and javnim interesima. Sada je došlo vreme kada se mora istrajati na ostvarenju ovog plana a ne odustajati kod prve prepreke. Sredstva koja bi bilo neophodno uložiti u ovaj projekat svakako ne bi premašila korist koja bi se ostvarila njegovom realizacijom. SledeÄi korak je prijem kod nadležnih u Ministarstvu za infrastrukturu i preduzeÄa „Putevi Srbije”, kao bi se nešto konkretnije preduzelo po tom pitanju.
Rad na ovom projektu odvijao bi se u tri faze. Prva faza bi podrazumevala izgradnju dela puta dužine 1,6 km do raskrsnice puteva Mozgovo-Aleksinac. Na ovom mestu veÄ postoji delimiÄno izgraÄen koridor što bi znatno olakšalo izgradnju novog puta. Druga faza bi bila kompleksnija i podrazumevala bi aktivnosti u smislu obnavljanja veÄ postojeÄeg asfaltnog puta, dužine 4,2 km, njegovom proširivanju i izradi kolovozne konstrukcije za težak saobraÄaj. TreÄa faza bi bila izgradnja petlje prikljuÄaka na autoput.
Ovaj projekat bi bio od koristi svim navedenim opštinama, ipak kao jedan od razloga zbog kojeg je došlo do odlaganja ovog projekta ranijih godina, pominje se protivljenje nekih predstavnika lokalne samouprave u Aleksincu. Postoji bojazan da bi se njegovom realizacijom deo prihoda od tranzitnog saobraÄaja u Aleksincu smanjio.
Da bi se ubrzao rad na pokretanju ovog projekta, zamenik opštine Sokobanja, Boban IliÄ, obratio se Opštinskom veÄu Aleksinac, kako bi analizirali moguÄnosti za njegovo pokretanje.
