Badnji dan je praznik koji se obeležava u nekim delovima Srbije. On je nazvan po hrastovom drvetu, poznatom kao Badnjak, koje se seÄe i pali u tom periodu. ObiÄaji za Badnji dan su se prenosili vekovima i mogu se razlikovati od mesta do mesta, ali postoje i oni koji su svima zajedniÄki.
Loženje Badnjaka je povezano sa ognjem i ognjištem i predstavlja središnji element ovog praznika. On simbolizuje raÄanje novog sunca i spaljivanje mlade hrastovine se povezuje sa ognjem i novom godinom, a varnice koje izbijaju iz plamena se smatraju znakom rodnosti i dobre žetve.
Muškarci obiÄno idu u seÄu Badnjaka ranom zorom, a broj Badnjaka se razlikuje od mesta do mesta. Pre seÄenja drvetu se govori "dobro jutro" i Äestita mu se praznik, a zatim se donosi kuÄi i stavlja na ognjište tek sa prvim mrakom.

Badnji dan je dan uoÄi BožiÄa. To je dan u kojem se seÄe badnjak, drvo koje simbolizira ono koje su pastiri donijeli Josifu i Mariji da bi zagrijali peÄinu u kojoj je roÄen Isus. Muškarci, obiÄno domaÄin i najstariji sin, seku badnjak u rano jutro pre izlaska sunca. Badnjak se pali uoÄi praznika i gori do BožiÄa kada se objavljuje radost Hristovog roÄenja. Okupljeni oko badnjaka se zagrijavaju ljubavlju i slogom, a njegova svetlost unosi se u mrak neznanja i praznovjerja. Badnji dan je i posljednji dan božiÄnog posta i dan u kojem se završavaju poslovi oko pripreme doma i hrane za BožiÄ. Na Badnji dan se peÄe božiÄna peÄenica i priprema se ruÄak koji se sastoji od razliÄitih jela koja se ne jedu tijekom posta.

seÄa badnjaka u ŠarbanovaÄkoj šumi
Pravoslavni hršÄani slave BožiÄ 7. januara, a ne 25. decembara kako to Äine katolici i mnogi drugi kršÄani. Razlog za ovo je razlika u kalendarima koje koriste ova dva krila hršÄanstva. Pravoslavni hršÄani koriste julijanski kalendar za odreÄivanje praznika, dok katolici i mnogi drugi hršÄani koriste gregorijanski kalendar. Julijanski kalendar je zaostao za gregorijanskim kalendarom za 13 dana, što znaÄi da su pravoslavni praznici 13 dana kasniji od onih u gregorijanskom kalendaru. Oba kalendara, julijanski i gregorijanski, su taÄni u odnosu na prirodne cikluse i kretanje Sunca, ali su se razlikovali u naÄinu na koji su se prilagoÄavali dugoroÄnim promenama u prirodnim ciklusima. Julijanski kalendar, koji je bio prvi, bio je priliÄno taÄan u odnosu na prirodne cikluse, ali se nakon nekog vremena poÄeo pomalo odvajati od stvarnog kretanja Sunca. Da bi se ovo ispravilo, Papa Grgur XIII. je u 16. veku usvojio gregorijanski kalendar, koji je imao nekoliko manjih izmena u odnosu na julijanski kalendar kako bi se bolje prilagodio prirodnim ciklusima. Danas se gregorijanski kalendar široko koristi širom sveta kao civilni kalendar. MeÄutim, pravoslavni hršÄani i dalje koriste julijanski kalendar za odreÄivanje svojih praznika.
