ADSL prednosti i povoljnosti

ADSL prednosti i povoljnosti

{mosimage}ADSL Vam omogućava da ostvarite stalnu, brzu i kvalitetnu vezu ka Internetu, uz istovremeno slobodnu telefonsku liniju. On nedavno Telekom Srbije je omogućio instalaciju ADSL-a za 1 dinar i duplirao brzine bez povećanja cene, dok su pojedni provajderi omogućili uslugu "mirovanja" – što je izuzetno pogodno za korisnike koji ne koriste svakoga meseca ovu uslugu.

{mosimage}Želite neprekidan pristup Internetu, 24 časa dnevno, 7 dana u nedelji?

Jednostavno i kvalitetno rešenje vam omogućava ADSL tehnologija.

Instalacijom odgovarajućih ureưaja (tzv. splitera i modema) sa ADSL tehnologijom ostvarićete niz prednosti:

    * uključenjem računara postižete trenutnu konekciju na Internet
    * veza sa Internetom je brza i neprekidna – 24 časa dnevno, 7 dana u nedelji
    * telefonska linija je istovremeno slobodna za obavljanje razgovora
    * nema dodatnih troškova za korišÄ‡enje telefonske linije – ne plaćate telefonske impulse za uspostavljanje veze sa Internetom, plaćate samo fiksan iznos mesečne pretplate
    * brzina prenosa podataka je višestruko brža od klasičnog pristupa Internetu – od 256/64Kb/s do 1536/192 Kb/s za preuzimanje/slanje podataka
    * po vašoj želji, možete da upotrebite prednosti ADSL tehnologije za novi kvalitet interaktivnog učenja, video na zahtev ili zabavu
    * mogućnost uspostavljanja video konferencija
    * omogućeno vam je deljenje Internet konekcije izmeưu više računara
    * mogućnost efikasnije trgovine, ukoliko se bavite e-trgovinom
    * uspešnija i brža komunikacija sa poslovnim partnerima ili potencijalnim kupcima (u skladu sa vašim potrebama)

*ADSL predstavlja skraćenicu za Asymmetric Digital Subscriber Line ili asimetričnu digitalnu pretplatničku liniju.

ADSL – asimetrična digitalna pretplatnička linija, omogućava da ostvarite stalnu, brzu i kvalitetnu vezu ka Internetu, uz istovremeno slobodnu telefonsku liniju. Kod ADSL-a je protok dolaznog saobraćaja značajno veći od protoka odlaznog saobraćaja, što je pogodno za pregled elektronske pošte, pristup veb sajtovima i kopiranje datoteka sa drugih računara.
Preduslovi za ADSL pristup Internetu su:

    * telefonska linija bez dvojničke kutije, PCM, FM ili FMUX ureưaja
    * telefonska centrala sa slobodnim ADSL portovima
    * računar sa USB portom ili mrežnom kartom.

Slobodni ADSL portovi

Da bi ste dobili ADSL uslugu potrebno je da na vašoj centrali postoje slobodni ADSL portovi.

Telefonska linija

ADSL usluga se instalira na vašu postojeću telefonsku liniju. Možete i da razgovarate i da budete na Internetu u isto vreme.
Telefonska linija mora biti čista“, tj. ne sme imati dvojničku kutiju, niti ureưaj tipa PCM, FM ili FMUX.

ADSL modem

ADSL modem je preko razdelnika vezan na vašu telefonsku liniju sa jedne, i preko USB porta ili mrežne kartice na vaš računar sa druge strane. ADSL modem, razdelnik, potrebne kablove i odgovarajući instalacioni software vam obezbeưuje „Telekom Srbija“. Ukoliko želite da povežete više računara u LAN ili bežičnu mrežu moraćete sami da kupite odgovarajući ADSL modem.

Računar

Vaš računar će biti dovoljan za osnovnu ADSL uslugu. U slučaju da koristite sopstveni ADSL modem biće vam potrebno u nekim slučajevima i da imate instaliranu mrežnu 10/100 Mb karticu ili mrežni priključak.

Mirovanje

PTT NET je korisnicima ADSL usluge uveo pogodnost – mirovanje ADSL usluge. Mirovanje ADSL usluge je moguće ostvariti u vremenskom rasponu od 30 dana (minimalno trajanje) do 90 dana (maksimalno trajanje mirovanja). Korisnik se za mirovanje ADSL usluge može prijaviti na šalterima Pošta gde se vrši sklapanje ugovora za ADSL. Informišite se o cenovniku mirovanja ADSL usluge.

ADSL je u poreưenju sa Dial-up kablovskim i Wireless pristupima internetu svakako najbolji i najpouzdaniji.
 
 
 
 
 
Pitanja i odgovori:
  1. Koju brzinu ADSL linije treba da naručim?

  2. Gdje je sve dostupan ADSL?

  3. Zašto je ADSL usluga dostupna samo u odreưenim gradovima?

  4. Da li se ADSL priključuje na običnu telefonsku liniju (POTS) ili na ISDN?

  5. Da li je potrebno da uvedem novu telefonsku liniju za Telekom ADSL servis?

  6. Da li se Telekom ADSL priključuje na primarni ISDN ili iznajmljenu liniju?

  7. Da li mogu da koristim telefon/faks dok sam povezan na Internet?

  8. Da li će mi se povećati telefonski račun ako koristim Telekom ADSL?

  9. Na koji način mogu da plaćam korišÄ‡enje Telekom ADSL usluga?

  10. Koju vrstu Telekom ADSL modema će mi obezbediti Telekom Srbija?

  11. Ko je odgovoran za Telekom ADSL opremu?

  12. Da li mogu dobiti Telekom ADSL ako sam podstanar?

  13. Kako glasi tekst ugovora o korišÄ‡enju ADSL usluge?

  14. Šta sve mogu sa ADSL-om? Koje internet usluge podržava Telekom ADSL?

  15. Koja je minimalna konfiguracija računara potrebna za korišÄ‡enje ADSL-a?

  16. Mogu li na ADSL liniju spojiti lokalnu računarsku mrežu?

  17. Mogu li koristiti ADSL sa operativnim sistemom Linux ili Macintosh?

  18. Šta je to IP adresa? Zašto bi mi bila potrebna statička IP adresa?

  19. Zašto su paketi sa statičkom IP adresom skuplji?

  20. Šta znači upstream i downstream?

  21. Šta je to stepen agregacije i koliko on iznosi kod ADSL usluge Telekom Srbija?

  22. Kako da podesim statičku adresu u Windows-u XP?

  23. Mogu li da koristim Telekom ADSL uslugu da bi moji klijenti pristupili serveru u mojoj kancelariji?

  24. Da li je brzina zagarantovana?

  25. Koje kašnjenje treba da očekujem?

  26. Da li će konekcija preko LAN porta smanjiti kašnjenje?

  27. Mogu li koristiti sopstveni ADSL modem ili ruter?

  28. Koji je naziv mog POP servera?

  29. Koje su adrese DNS servera?

  30. Da li treba da vratim moj Telekom ADSL modem kada raskidam ugovor?

  31. Ako se preselim, da li moj Telekom ADSL može da se premesti i na koji način?

  32. Da li je moguće privremeno ugasiti moj Telekom ADSL račun?